Kargo ve Online Alışveriş Faciaları: "Teslim Edildi" Dediği Halde Ortada Olmayan Paketin Dramı
Sepete atarken mutluyduk. Sonra kargo süreci başladı ve hayat bir komediye döndü. İşte hepimizin başına gelen, gülmekten başka çare bırakmayan online alışveriş faciaları.
Bir zamanlar alışveriş, dükkâna gidip ürünü görüp almaktı. Şimdi ise telefonun başında "indirim bitiyor" paniğiyle sepet dolduruyor, sonra kargonun gelmesini bir maç heyecanıyla bekliyoruz. Ama o paket gelene kadar (ve bazen geldikten sonra) yaşananlar, başlı başına bir mizah külliyatı. Gelin, en klasik kargo facialarını birlikte hatırlayalım.
1"Teslim Edildi" Bildirimi Geldi, Paket Yok
Telefona düşen o bildirim: "Gönderiniz teslim edilmiştir." Sevinçle kapıya koşuyorsun. Kapının önü bomboş. Komşuya soruyorsun, almamış. Kapıcıya soruyorsun, görmemiş. Bir tek paket görmüş. Sen de görmek istiyorsun.
"Teslim edildi" ile "elime ulaştı" arasındaki mesafe, bazen bir evrak savaşı kadar uzun.
2Beden Tablosuna Güvenmenin Bedeli
"M beden tam olur" dedin. Gelen ürün ya bebek kıyafeti çıktı ya da çadır. Online beden tablosu, fal bakmaktan biraz daha güvenilir ama garantisi yok. Aynaya bakıp "belki kilo veririm" diye dolaba kaldırdığın o kıyafetler hâlâ etiketli bekliyor.
3Görseldeki Ürün vs. Gelen Ürün
Reklamdaki o muhteşem, ışıl ışıl ürün... Gelince anladık ki fotoğrafı çeken kişi, ürünün kendisinden daha yetenekliymiş. "Beklenti" ve "gerçeklik" arasındaki o uçurum, internetin en eski şakası.
4Kapıda Ödeme ve Bozuk Para Krizi
Kurye geldi. Tutar 247 TL. Cebinde 250 var ama kuryede para üstü yok, sende de bozuk yok. İki yetişkin insan, kapının önünde 3 liranın hesabını yaparak medeniyet tarihinin en gergin pazarlığını yapıyor.
5İade Sürecinin "Basit" Olması
"İade çok kolay" diyorlar. Sonra: kutuyu sakla, etiketi çıkarma, kodu al, kargo şubesini bul, sıraya gir, formu doldur... İade etmek, bazen ürünü almaktan daha çok efor istiyor. Bir de "iadeniz incelemeye alındı" mesajı var ki, o ayrı bir gerilim filmi.
6Sepette Bekletip "Düşünme" Yalanı
"Şimdi almayayım, sepette dursun, düşünürüm." Üç gün sonra ya fiyatı artmış ya da stok bitmiş. Düşünmek, online alışverişte en pahalıya patlayan eylemdir.
Hayatın bu tür absürt anlarını seviyorsanız, market ve kasa faciaları ile teknoloji ve sosyal medya faciaları yazılarımız da tam size göre. Sizin de bir "teslim edildi ama yok" hikâyeniz varsa yorumlarda anlatın, hep beraber gülelim!
Yorumlar
Yorum Gönder